Ventsislav Velkov Публикувано Януари 18, 2010 в 15:04 Share Публикувано Януари 18, 2010 в 15:04 Добър ден, г-н Тодоров.Поздравления за безупречната работа на продукта.Очаквам излизането на новата версия. Надявам се да не е късно за въвеждането на едно предложение.Поради икономическата ситуация на мен, (а и на много други потребители предполагам,) се налага да работя с отложени плащания с доста клиенти.Когато клиента има пари, плаща, и аз въвеждам плащането по по-предни операции.Понякога се налага едно плащане да се разбива на 3 или 4 предни операции, а понякога на една операция има 3-4 плащания.Естествено, много често клиента забравя кога и какво точно е купил, и докъде си е погасил задълженията, и се налага да му вадя справка за определен период, която включва следните полета:дата, ПО номер/фактура номер, съдържание на операцията(стока, количество, ед.цена, сума),обща сума на продажбата, въведени плащания по операцията с дати, остатък за плашане.Досега решавах проблема чрез генериране на отчет от модул Приходи и Разходи (Каса), като въвеждам период и контрагент, и генерирам отчет за всички операции. После експортирам към CSV файл, отварям го с Ексел и започвам ръчно да попълвам данните.Отварям всяка една операция и преписвам колко и какво е закупено, и на каква цена. А после пак ръчно отварям плащанията по операцията и ги въвеждам със съответните дати.Разбирате че при доста голям период това е доста трудоемък процес.Дали е възможно да се добави към модул Справки или модул Приходи и Разходи (Каса) (Вие преценете къде е по-добре)автоматично създаване на такъв отчет/справка?Смятам че това би улеснило много разчетите с клиентите не само на моята, а и много други фирми, които по принуда работят с отложени плащания.И последно бих искал да ви напомня за добавянето на бутон да директен достъп до модул Приходи и Разходи (Каса).С уважение:Венцислав Велков Цитирай Link to comment
Администратор Елизия Софтуер Публикувано Януари 18, 2010 в 15:41 Администратор Share Публикувано Януари 18, 2010 в 15:41 Здравейте,доколкото разбирам от описания от Вас казус, проблемът е, че в справката, която съставяте липсват артикулите, техните количества и продажни цени, нали така? Защото иначе всичко останало е достъпно чрез справката на модул "Приходи и разходи", тъй като цитираните реквизити, в т.ч. цялото задължение, плащанията за периода, както и остатъците за плащане могат да се видят директно в същия модул. За съжаление обаче не е възможно да се генерира автоматично точно такава справка каквато описвате, тъй като информацията в модул "Приходи и разходи" (в приходната й част) се отнася единствено до стойностното измерение на задълженията, погасената част от тях и остатъците за плащане, т.е. тя няма отношение към артикулите - те са предмет на операциите в модул "Продажби", а единствено до документите и сумите в тях. И понеже се предполага, че клиентът може да е погасил някакво задължение, което обхваща няколко документа (а някои от тях дори частично), не е възможно да се определи със сигурност от гледна точка на програмата кои точно стоки в тези документи са изплатени, и кои - не, за да се състави автоматично отчет, според който да кажете на клиента, че ето - този и този артикул са ми платени, но други два (които може и да са от различни документи, или пък да са частично изплатени), не са. Така или иначе, ако приемем, че сте филтрирали данните от модул "Приходи и разходи" така, че да показват информация само за определения клиент, за избрания от Вас период, при печат (а и на екрана) се визуализира цялата информация, която сте посочили по-горе, с изключение на артикулите (които както уточних, нямат отношение към тази справка). Ако пък искате да видите само плащанията, които е направил клиента, и/или датите на които са били направени те, трябва да кликнете върху раздела "плащания за периода" в същия модул. Както в раздела "плащания за периода", така и в раздела "операции за периода", ако кликнете с десния бутон на мишката върху някой от редовете, ще се покаже контекстно меню, в което има две команди, имащи отношение към визуализиране и на артикулите. Това са командите "Преглед на стоковата / складовата разписка" и "Преглед на фактурата". Чрез тях на екрана се показват основните параметри на операцията, в т.ч. и артикулите, техните количества и продажни цени, които можете да покажете на клиента на екран. И накрая, все пак ще помисля дали не е възможен някакъв удачен вариант за показване само на артикулите от неиздължените документи (в справката за реализацията обаче, а не в модул "Приходи и разходи"), но се надявам да е станало ясно от аргументите ми по-горе, че ако клиентът е изплатил част от издадена фактура, а не цялата, то и изплатената част от нея също би фигурирала в този списък от артикули, тъй като програмата не може, а и честно казано, не бива да взима сама решение за това, кои точно артикули да се считат за изплатени и кои - не, при положение, че плащанията от клиентите се отразяват на база на задължение по фактурата/стоковата разписка, а не въз основа на отделните артикули в нея. Поздрави. Цитирай StoreHouse PRO - складов софтуер, производство и фактуриране с безплатна LITE версия Link to comment
Препоръчани публикации
Присъедини се към разговора
Можеш да публикуваш сега, а да се регистрираш после. Ако имаш акаунт, Влез сега за да публикуваш със своя профил.
Забележка: Преди да се покаже, публикацията ще бъде прегледана от модератор.